Onsdag 26/8 Lön

fp kom dag men den är slut nästan innan den kommer in på kontot inte kul alls man blir deppig för mindre. Så nåt som ska bli skönt med att börja jobba är att få riktig lön. men det är det ända roliga känns det som.

Jag och Nellie var i allafall å hälsa på mitt jobb och jag fick mitt schemma hur jag kommer jobba å jag blev nöjd. Kommer väl ta ett tag innan man kommer in i det. sen kommer väl det kännas som man aldrig har varit borta. men det ser ju lite annorlunda ut eftersom jag kommer börja jobba på en annan avdelning.
nellie fick prova på å äta på förskola och det gick bra men majsen va bäst tyckte hon. Hon tyckte det var väldigt kul på mitt jobb å särskilt lekhallen där hon härjade runt med dom stora barnen min lilla goding.

Efter jobb besöket drog vi till maxi för att köpa fleece ställ till Nellie men som vanligt kom vi försent fanns inte kvar i hennes storlek så vi får hitta nåt annat.
När vi kom hem så åt Nellie mellanmål sen stack vi till torp för lite shopping. Hon behöver ju en del saker inför förskolestarten.
Eftersom som klockan rann i väg å vi blev lata när vi kom hem så blev det pizza till middag. Å när vi som bäst satt å smaskade på våra pizzor kom min morsa å man och min lillsyrra på ett minibesök. Nellie goding visade vad hon fått å var så nöjd.
I morgon har vi inga planer än men jag tror jag å godingen ska va hemma på fm å bara mysa får ju passa på nu innan jobbet och dagis börjar. bye
Å javisst blev det cola idag med jag är hopplös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0