Lite funderingar

Ah jag vet inte vad det är men jag har bara lite funderingar, tankar vad gäller barn. Runt omkring jobbet kolegorna då alltså  hör jag gnäll eller gnat om hur jobbigt det är att ha barn att det är tjat å gnat. att man inte får vara själv å blabla.
Vet inte vad det är. Att man bara har ett barn och ganska nyss blev föräldrar att man är enbarnskär eller nåt. Klart att ibland att det är tufft men kärleken och allt mys och gos å alla glädjen min underbara Nellie sprider väger så mycket upp allt. Jag pusslar å allt för att få tillbringa så mycket tid med min lilla och stora älsklingar. njuter av min Nellie i fulla drag och att få vara mamma till denna underbara människa. Det var bara mina funderingar. Och vad jag tycker.

En rolig sak som hände i går kväll när jag gick å la mig hör jag från Nellie som ligger och sover ett sånt härligt skratt. Å värmde i hjärtat och man blev nyfiken vad för något roligt hon drömde.

Två veckor kvar sen är man julledig å vad jag längtar. Tre hela veckor ska bli super mysigt.

Vi hade ialla fall jul Apt på jobbet i dag och jag och Nettan var lektanter. Riktigt lyckat blev det tyckte dom alla. Vi gjorde doobidoo textremsor och norsk karoke. Men man skulle haft lite sprit i kroppen så skulle nog flera rockat till det lite mer. Vi hade även lite löst prat om att vi skulle gå ut några stycken på jobbet innan jul. Var negativ då men nu när jag tänker lite på det så skulle det vara gött att gå ut å tjata och festa är ju inte så ofta nu förtiden jämfört innan Nellie då typ jag var ute nästan varannan helg. Helgen det gällde var 18-19 och då är jag ledig efter det sen så varför inte. Ska tjata lite i morgon på jobbet och se.

Helgen var lugn och mysig mina 110 tomtar kom upp så nu är det super mysigt här hemma njuter i fulla drag. Och Nellie är jätte duktig. Först var hon jätterädd för dom men efter några timmar vågade hon röra vid dom. Men det går bra. Snart säng å åter till jobbet. Så bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0