Min goding.

Åh hon är helt underbar min lilla skatt. Måste ju berätta vad hon har börjat göra nu det sista. Hon har i allafall ett pussel med olika djur och jag brukar sjunga sånger om dom olika djuren och ett av dem är en apa. Så då brukar jag sjunga tänk om jag hade en liten apa ompa ompa. I allafall så tar hon upp appusselbiten nu och sjunger ompa ompa faller rale ra så himla gulligt. Å vad man blir varm i hjärtat.

Veckan har inte blivit som den skulle blivit mindre jobb än det skulle bli. Efter som gullungen hade fått för sig två nätter i rad att man skulle vara vaken i flera timmar på natten. buse. Tisdagen fick vi kompa ut lite och börja senare än sju. Blev vid tio i stället eftersom vi behövde sova. Så vilken tur att det är höstlov och sjukdomar så man kunde göra så. Onsdag fick jag ta vab var då helt slut eftersom man fick 3 1/2 timmes sömn den natten. Man blir ju lite stressad eftersom man ska upp och jobba och timmarna bara går och Nellie vägrar somna.
Men natten till torsdag sov hon hela natten. Tack gumman så det blev jobb i dag. Men det blev en lugn dag på jobbet eftersom vi har så mycket bortfall.

Stumpan har ju vart glad och bara gått in för till dagis men nu dom två senaste gångerna har hon varit ledsen när jag lämnat henne. Men jag vet ju att det går snabbt över. För när man hämtar henne vill hon inte hem. Och att jag har vant mig å lämna henne.

I morgon är det fredag tjhoooo. Och min söta lillebror fyller 17 år. Så grattis Johan. och jag börjar inte jobbet förrän 11 så gött. sovmorgon med mys med min goding. Sen när jag ska jobba så ska hon var hos mormor och busa. Och min mamma längtar.  Så på kvällen blir det kalas för brorsan men min kära C är inte med för han ska jobba. Men jag tror att han är glad för det för kalas är inte favvosysslan för hans del.

Lördagen ska det krattas masssssssssssa lööööööööv i trädgården ett måste men ett fruktansvär tråkigt måste. blä. Ta in trädgårsmöblerna och grillen man skäms ju att man inte tagit in det än. Men vi har haft fullt upp alla helger men nu jävlar. Om vädret är fint kanske vi sticker i väg och grillar korv i skogen oxådet är ju så mysigt.
Söndag blir det nog storhandling. Och lite jobb för min del. MEdans min kära C och N bara kan softa eftersom dom är lediga i två veckor. Kommer ju kännas hur kul som helst på morgonen när dom kan ligga kvar i sängen å dra sig medans en annan måste ut i kylan till jobbet kommer vara mycket avis kan jag lova.

I tisdag förresten fika jag med mammagänget vi hade så trevligt. Skönt å bara sitta och tjata utan avbrott. Får vi göra om. Men oxå en träff med våra söta ungar. Nellie längtar efter dom. Och hon kommer behöva träffa er nu när hon kommer vara ledig från dagis. Så vi kan väl höras omm en träff nästa vecka eller så om alla kan. Bye

Kommentarer
Postat av: Marita

Ja, dagis är ju mycket lättare för de små att säga.. Varför skulle dom ändra på det?



Åh, vad jobbigt att hon vaknar så om nätterna.. :S Blää.. Det är aldrig roligt.. Inte för att jag har nåt jobb att orka till, men man ska ju orka vara en snäll å trevlig mamma/sambo/kompis hela dagen sen, å det är inte lätt om man inte sovit om nätterna.. :S



Ha det så bra!

2009-10-30 @ 08:21:37
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0