Lilla Hjärtat

Först måste jag rätta mig själv. Min räddande ängel i torsdags heter ju Leif å inget annat. Gammal å ålderförkallakad som jag är.

Nu till mitt lilla hjärta som inte har haft det lätt dom senaste dagarna å inte vi föräldrar heller.
Började med i torsdagskväll att hon skricker i sömnen ajajaja. å Är helt hysterisk. Förstår inte riktigt vad det är för fel så jag ger henne alvedon å hon somnar om. Men hon vaknar många gånger under natten som går sover oroligt så något är ju fel. Tror att det är magen som plågar henne.
När hon vaknar på fredagen vid kvart över sex så är hon helt hysterisk å skricker ajaj. Hon vill somna om försöker om om igen men hon har för ont. så vi går upp. vi försöker ge henne välling men hon vill inte ha. ringer min morsa eftersom bilen krånglat så ville vi höra om hon kunde komma upp i fall vi behöver åka i väg men hon var på jobbet. ringer sjukupplysningen å hon tycker vi ska åka till vårdcentralen å det gör vi ( bilen funkar tack bilen)är där när dom öppnar men får inte tid förrän kvart i tio så vi åker hem. under den korta vägen till vc somnar N å det är ju inte vanligt när det gäller vår stumpa. sen hemma somnar hon kvart i nio å vi får väcka henne vid halv tio. och att hon somnar två gånger på morgonen då vet man att något inte stämmer med våran sessa.
Kommer till Vc å läkaren tror att det är förstopnning. så vi drar till apoteket för inköp av lavemang. ger det till henne å ut kommer baj. hon tar även välling men får fortfarande anfall av smärta men inte som på morgonen sen är det rätt lugnt med anfall. så C oc N kör mig till jobbet vid ett. Nellie somnar igen när dom kör mig. Jag jobbar till fem sen kommer dom å hämtar mig.

C berättar att hon har haft det jätte jobbigt har haft anfall i te minuter sen har det gått över så har det gått en kvart å anfallet har kommit igen å så har det hållit på hela eftermiddagen. så vi åker direkt till Jourcentralwn. där vi får gå igenom allt igen. hon får en omgång till med lavemang å det kommer mer bajs. Men hon får fortfarande ont med en kvart i mellan fast att hon har bajsat. läkaren där skriver en remiss till barnläkaren på akuten.
Å eftersom min sambo är en mes hatar sjukhus så jag ringer min mamma men hon är i norge. så då ringer jag världens toppen tjej Angi som ställer upp å följer med till akuten.

Vi kommer in snabbt. å sjukköterskan vill ha vikt å kisseprov. kan säga att det blev inget kisse prov Nellie kissa tre gånger på golvet fast att jag hade muggen beräd missa vi men Nellie var så duktig och kissad på Angi skor. Men det konstiga var att hon inte fick några smärtanfall alls när vi var där. Men läkaren trodde att det var nåt med tarmen. vi fick tre val vad vi skulle göra. Å jag valde ett av dom och det var att stanna på barnavdelningen över natten för observation av godingen. Tyckte det var bäst i fall hon skulle få så ont igen då har man ju hjälpen nära. men Nellie var inte glad över att stanna hon vill hem tog på sig sin skor hela tiden.
Men natten flöt på utan smärta å på lördagen var hon som vanligt. men eftersom det är helg tar ju läkar runden sån tid. läkaren kom först efter 13. han trodde det var förstoppning som hade plågat nellie och dom andra proverna var bra så vi fick åka hem, Jag å Nellie tyckte det var underbart. Men jag å C tror inte på att det är förstoppning utan att hon har fått i sig något å fått magknip. för haon har inga problem med bajseriet. hon pluppar oftast två gånger per dag. så vi får se.  hoppas att det aldrig kommer tillbaka.

Det här har varit fruktansvärt att se sitt barn som  man älskar mer än livet ha såna fruktansvärda smärtor å känna att man inte kan hjälpa henne alls. så maktlös fy fan. Å tankarna flyger iväg till massa sjukdommar kan jag lova. Har haft så ont i hjärtat. Men nu hoppas vi att det är över. hon har varit som vanligt gladd å pigg ätit normalt i två dagar.

Så en piss helg har det varit. Å den slutade med att jag vaknade upp med halsont å förkylning och mens tjhoooo.

dags för en ny arbetsvecka blä. med en praktikant å allt plus apt fan va kul. känner man ju inte alls för. bye här är mitt lilla bus i full gång med lek så skönt å se


Kommentarer
Postat av: Angelica

min lilla skrutt rumpa =)

2010-01-18 @ 13:31:53
URL: http://muchlov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0