sjuka är vi

Japp jag å lillsessan har blivit sjuka. på dagis i måndags hade inte nellie varit sig själv. hon brukar vara solstrålen där alltid glad men i måndags hade hon inte alls varit det. utan ledsen och gnällig. dom trodde att det kanske hade med det som hade varit i förra veckan.
Men vi märkte inget hemma utan då var hon som vanligt.

Där i mot kände jag att jag blev sämre på måndagen men jag kände att jag orkade jobba. väl hemma vi åtta på kvällen blev jag sämre å sämre. Natten var hemsk stumpan vaknade flera gånger så då tänkte man att nu är det magen igen.
Vi vaknade upp vid halv sju å då mådde jag skit (alltså inget jobb) feber ont i halsen och kropp. Sen var Nellie väldigt villig å ligga still med mig i soffan. så då blev jag misstänksam att nu måste det vara nåt fel med henne. Så jag tog febern å hon hade 38.5 i feber. Så det var nog en förkylning som spökade i lillsessans kropp. För hon har inte fått dom anfallen hon hade i torsdags. Å det var skönt.
Vi har i allafall legat i soffan i två dagar helt väck ,båda mår bajs. Tur är att nellie vet nu att när man är sjuk så ska man ta det lugnt för det har hon inte förstått förrut. För jag skulle inte klara av hennes vanliga tempo just nu.
Å eftersom nätterna är piss man får ingen bra sömn så är det väldigt skönt att få vila å ta det lugnt på dagarna.
Men nu hoppas jag på att vi snart är friska.

Nu har stumpan vaknat i gen så Bye från oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0