Härliga unge

Jag tänkte bara berätta en del härliga kommentarer som kommer ut ur min goding.

Nellie har precis varit sjuk med feber och man måste då tyvärr enligt Nellie ta febern. Vi har precis börat ta febern då Nellie eFter ett litet tag säger - nu räcker det.

Jag komer hem efter jobbet å Nellie springer fram till mig å vi kramas å pussas men efter en liten stund vänder jag mig åt C håll och börar prata med honom. Då säger Nellie - nej prata med pappa.

Sen älskar Nellie dom tre grisarna å vargen å kan lyssna på dom flera gånger per dag å för oss vuxna blir det lite tatigt. Vi hade väl lyssnat på den tre gånger ungefär när Nellie ville lyssna igen. C sa då nej. Hon blev lite ledsen så jag förklarade att pappa var rädd för vargen. Nu till kommentaren. Vi sitter vid matbodet å Nellie säger som jag förstog efter ett tag- pappa läd bargen. men jag tyckte hon sa först- pappa jätte bajen. fick mig ett gott skratt iallafall.

Sen var mina föräldrar här och hälsade på å min styvfar står pratar med C. Helt plötslig ställer sig Nellie upp i soffan och tittar på min styrfar å säger med högstämma TYST på dig. jag å morsan bröt ut i gapflabb. haha

sen när hon springer omkring å sjunger pippi långslej (pippi Långströmp) slår ju allt.
Sen har hon ju sakt massa roliga saker men orkar inte skriva om allt.

Trots all trots som får plats i denna lillaunge så försvinner alla bråk man har haft när hon babblar på som hon gör. Då försvinner allt- å det är ju tur. älskar denna lilla goding.

Men jag kan allt lova att allt är inte en dans på rosor här hemma med henne. I går var jag när å åka upp till konsum å sälja henne. Har jag inga grå hår så fick jag det i går. för då testade hon gränser kan jag lova.
Men mycket beror väl på att både jag och Nellie är förkylda ust nu. så ingen av oss har tålamod å tyvärr så har hon ju ärvt mitt humör så vi var som två honkatter i går haha. I dag har det varit mycket bättre.

Vi har fredagsmyst med tacos tola och kips  som Nellie säger mums.

Nu sover mina älsklingar å jag får mysa med mig själv. Bye

Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

De kanske var någon magisk graft då i torsdags som drabbade tvååringar för min var helt omöjlig ; )

Men som sagt, en underbar meningen eller en kram så är allt glömt igen : D

2010-09-18 @ 08:54:03
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0