Måndag 14 dec

I helgen har vi haft det jätte mysigt.

Vi har bakat lussebullar som blev jätte smarriga mums. Åt alldeles för många men man kunde ju inte låta bli haha.
Vi har även tagit julkortsbilder på busan med massa myror i rumpan. va inte det lättaste att få henne att sitta still och titta in i kameran och att hon skulle ha kvar scaletten på huvudet. blev lite svettigt ett tag. Men vi lyckades att få en ganska söt bild på världens sötase pepparkaksgumma.

I går var vi hos C: s en syrra å åt jätte goa smarriga smörgåsar ocg en väldigt go chesscake med pepparkaksbotten. Jag är verkligen såld på chesscake älskar det och ursch vad mycket jag åt men har ingen som helstomdöme då.

I dag var det lussefirande på Nellies förskola. Och vad jag är missnöjd.
Dom hade det ute och vi föräldrar/släkt visste inte riktigt vart vi skulle stå var inte markerat eller något och ingen som visade oss. Så när dom kom så blev det stopp och dom ställde sig, men kom fram till att det inte var bra och sa till oss att flytta på oss. Sen börja dom sjunga igen. Det som var tråkigast var att dom hade satt Nellie i vagn. Så man såg henne knappt att hon var pepparkaksgumma. Och dom i vagnen satt lite på sidan. Nellie rocka på så gott hon kunde. Men jag tyckte allt att hon kunde få stått. okey om hon hade gått till oss det skulle inte gjort något det räknarman nästan med. Men jag tror inte hon skulle gjort det. Hon skulle nog stått där och dansat. Efter sångerna var det slut och inget mer. Så dom var på vär bort med Nellie vagnen men mormor   som var med  ville allt gossa en stund å jag med. riktigt tråkigt att det inte var någon fika eller nåt verkade vara helt o organiserat.

På jobbet hade vi oxå ute men så mycket mysigare med massa tända ljus tomtar granar med mera plus fika.
Så jag ska vara en riktig gnällkärring och berätta vad jag tycker. Ett minus till på negativ listan om Nellies dagis. får jag plats på det första dagis vi sökte så byter vi bums. Bye från fröken negativ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0