Sista ledig dan

Japp nu är det sista dan sen är det jobb jobb som gäller fram till jul. Känns väldigt långt dit(blä).

Så här sitter jag helt ensam för lillfisen är på dagis Lämna henner redan vid 8 i morse å det gick så bra så.. Fick mig en tankeställare hur i H ska jag orka upp på morgonen i egentligen. Jag e ju trötare än körv på morgonen å bara drar ut på tiden i sängen. för det märkte jag i dag redan att det var svårt å komma upp. För när jag börjar jobba ska jag upp ännu tidigare oh my gud. Jag e en kväll och natt människa spelar ingen roll hur trött jag vart på dan så blir jag pigg på kvällen.

Nellie hade somnat hur enkelt som helst på dagis igår. Hon hade lagt sig på madrassen sen blivit kilade lite på ryggen å somnat. och sov nästan i en halv timme. Ha här hemma sover hon en halv timme sen vaknar hon. Ibland somnar hon om fast då ligger hon på en. Men sen hade hon ju varit vaken nästan i 2 timmar på natten vet inte om det spelar in. Men det är ju toppen att hon sover så att man får hem en pigg och glad tjej när man hämtar henne. För det vill man ju så att man får njuta av sin skatt när man saknat  henne hela dagen på jobbet. Och hon hade ätit två portioner mat oxå så duktig så. gullunge.

Efter att pappsen åkte till jobbet tog vi en cykeltur till olika lekplatser. Det var ju så underbart väder så det blev även glass (mys). Ha jag behöver verkligen komma i gång med cyklingen säger jag bara för det kändes bra i benen kan jag lova. Men jag ska ju cykla till jobbet varje dag nu och det behövs verkligen röras på fläsket.

Nu ska jag små greja lite här hemma medans jag väntar på att få hämta min goding på dagis, då ska även min mamma och lillasyster med. för vi ska iväg å handla saker till smörgåstårtorna. Och min mamma ser så fram i mot och vara med på hämtningen för hon har saknat sin älskling nu i veckan när hon har varit i norge. bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0