Helgen slut redan

Fredagen hinner knappt börja förän det är söndagkväll känns det som.
Å man ska hinna med så mycket, sen känns det som man hinner med något. Allt sådant där tråk som måste göras å tar dyrbar tid tvätt å städ. Skulle man vart mer rik tror jag fan att jag skulle ha hemhjälp för då kunde man bara göra saker man tycker kul tillsammans med Nellie å Christer men nu ser ju tillvaron inte ut så. Så man får göra det bästa man kan. Det bara samvetet som kanackar på hos en när Nellie kommer å säger mamma leka med Nellie å man måste svara att jag måste hänga tvätt först eller dammsuga först. Men så glad hon blir när man är färdig då frågar hon. e mamma fädig nu leka med Nellie.

Christer jobbad eftermiddags i fredags så då var vi tillsammans med Angi å Anthon på stan. där vi tittade på rallybilar sen åt vi hambuaae å tola. Vi gick å hyrd fil med å Nellie valde filmen Dumbo till sig själv även Anthon valde den till sig. Jag å Nellie åkte hem å myste med popcorn å Dumbo vi riktigt myste. Sen började vi kolla på en till efter halva filmen somnade hon så gott på mig i soffan.

Lördagen grejade vi lite hemma. Åt hambuaae  igen till Nellies förtjusning sen hem till en vän där Nellie fick leka med andra barn. Hopp i studsmattan å favorit grejen som Nellie verkligen gillar nämligen lekstuga. Vi ska fixa en till henne med. Sen åkte vi plockade svamp. Vi åkte dit vi alltid har hittat mycket förrut men nej inte mycket där inte. räkte till att göra varma mackor i allafall sen på kvällen. Å Nellie gillar verkligen å gå i skogen. Det enda jobbig med skogen är att man tänker på dom äkliga jävla fästingarna. Men inga hittade än så länge.

I dag har vi haft en vilodag så gött det med. För veckan som kommer är det mycket på jobbet puh. Lite knäppt C åkte till jobbet vid nio i dag å nu ser jag honom inte på ett dygn nästan å då jag kommer hem på kvälle så träffas vi 45 minuter innan han måste till jobbet så tråkigt. Å nellie ser jag inte mycket heller men jag börjar ju inte förrän tolv så vi får förmiddagen ialla fall.

Nellie är i nej jag vill inte fasen just nu så allt man frågar henne nu så får man som svar. Nej jag vill inte, till och med när man frågar om hon vill ha glass eller hamburagre. gulligt ett tag men i längden tröttsamt. så hon får gärna komma ur den här fasen snart. Sen en annan grej med Nellie nu som är helgulligt ä r  när hon sjunger Pippi Långströmp en ligt Nellie då heter hon Pippi Långslej låter hur gulligt som helst när hon springer om krig å sjumger Pippi Långslej. Sen är man hennes älsling (älskling) med. Jag pappa å Anthon är hennes älslingar.
Sen räknar hom med men hon glömmer några siffror. hon räknar nämligen 8,9.4 så allt är 8,9. nä nu måste jag gå läsa en bok som jag måste ha läst till på tisdag för jobbets räkning men jag hittar på undanflykter hela tiden. för den är så seg så bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0